eDoklady v Aktionu – nový způsob ověřování identity

Digitální identita přichází i do firemního prostředí. S rostoucím rozšířením mobilní aplikace eDoklady, nyní systém Aktion nově umožňuje ověřování osob přímo prostřednictvím této digitální služby. Funkce je určena především pro evidence návštěv a ověřování osobních údajů, a to jak v recepci v systému Aktion, tak i v samoobslužných návštěvních kioscích.

Obsah článku

Co novinka přináší

Nově lze v Aktionu identifikovat návštěvníky pomocí jejich eDokladu v mobilní aplikaci. Návštěvník jednoduše naskenuje QR kód zobrazený na monitoru nebo kiosku a v aplikaci eDoklady potvrdí sdílení svých údajů. Ověření proběhne on-line přes servery Digitální a informační agentury ČR (DIA) a údaje se automaticky propíší do systému Aktion. Každé ověření se přitom bezpečně loguje do agendy žurnál, aby bylo možné zpětně doložit čas a způsob zpracování dat v souladu s požadavky GDPR.

Načtení dokladu na kiosku
Načtení dokladu pomocí mobilní aplikace na kiosku

Hlavní výhody

Rychlé a přesné ověření identity

Bez nutnosti ručního přepisování údajů.

Zjednodušení evidence návštěv

Zkrácení času při registraci.

Bezpečnost a soulad s GDPR

Žádná data se nezpracovávají mimo schválené kanály.

Možnost využití i v samoobslužném kiosku

Návštěvník sám naskenuje zobrazený QR kód a potvrdí sdílení svých údajů.
Recepce_edoklad
Identifikace návštěvy na recepci

Dva způsoby ověřování

Ověření pomocí vlastního certifikátu

Organizace může ověřování provozovat samostatně. Certifikát se spravuje na portálu ověřovatelů eDokladů prostřednictvím datové schránky právnické osoby. Ověření probíhá přímo z aplikačního serveru zákazníka, osobní data tak nejsou zpracovávána žádnou třetí stranou.

Ověření prostřednictvím zpracovatele (EFG CZ)

Druhou možností je využít serverovou službu zpracovatele EFG CZ, která ověřování zajišťuje formou datové služby. Zákazník tak nemusí spravovat vlastní certifikát. Stačí uzavřít smlouvu o zpracování osobních údajů mezi EFG a organizací.

Kde lze eDoklady v Aktionu využít

📋 Agenda Návštěvy

Při vytváření nové návštěvy přibylo tlačítko „Načíst eDoklad“.
Systém rozpozná, zda už daná osoba existuje, a zabrání vzniku duplicit.

🧍 Agenda Osoby

Na záložce „Doklady“ přibylo tlačítko „Načíst eDoklad“, které funguje obdobně a data o osobě se opět předvyplní z eDokladu.

💡 Samoobslužný návštěvní Kiosek

Funkci eDokladů lze aktivovat i v návštěvním kiosku, kde se návštěvník zaregistruje sám.

Kiosek Aktion pro identifikaci návštěvníků.
Návštěvní kiosek Aktion

Digitální identita v praxi

Tato novinka přináší do systému Aktion moderní způsob ověřování totožnosti, který je v souladu s nejnovějšími standardy digitální transformace veřejné správy. Firmy tak mohou jednoduše a bezpečně využít eDoklady při vstupu návštěvníků, při registraci osob nebo při evidenci přístupu do objektu.

Napište nám o prezentaci systému zdarma.

Podobné články

Aktion online docházka pro malé firmy, stavby, svozové autobusy a další firmy, které chtějí jen evidovat příchody a odchody.

Prezentace a návrh systému zdarma